Dieta

Dieta to podstawa, aby mieć piękne włosy. Musimy jeść zdrowo aby dostarczać do organizmu odpowiednią ilość witamin i mikroelementów.dieta-disociada

Dodatkowo do diety można stosować naturalne suplementy takie jak: herbaty z pokrzywy, skrzypu, siemienia lnianego.

Dieta powinna być bogata w witaminy A, E, B, D, K oraz krzem, cynk, miedź i żelazo.

Witaminy

Źródła

A

Produkty zwierzęce: tran, wątroba, tłuste ryby, masło, śmietanka, żółtko jajka, pełne mleko, które zawiera również prowitaminę A – karoten. Bogate w karoten są przede wszystkim takie warzywa jak: marchew, dynia, pomidory, fasolka szparagowa, sałata, natka pietruszki, szpinak, rzeżucha, groszek, kapusta włoska, brukselka.

E

Produkty roślinne: oleje, zarodki zbóż, całe ziarna, oraz sałata, szpinak, rzeżucha. Niewielkie ilości występują także w jajkach, maśle, serach i mleku.

B1 tiamina

Występuje w ziemniakach, wieprzowinie, wątrobie, nerkach, nasionach dyni, słoneczniku, sezamie i fasoli.

B2 ryboflawina

Źródłem tej witaminy jest przede wszystkim mleko i jego przetwory (twaróg, ser żółty), znaczne ilości występują także w drożdżach piwnych i piekarskich, podrobach, mięsie (zwłaszcza wieprzowym), rybach, jajkach, grochu i fasoli, ciemnym pieczywie oraz rzepie.

Witamina B3 niacyna lub witamina PP

Występuje w drożdżach, drobiu, wątrobie, mięsie, rybach, przetworach z pełnego ziarna.

B5

kwas pantotenowy

Witaminę B5 w dużych ilościach znajdziemy w jajkach, orzechach włoskich, chlebie pełnoziarnistym, orzeszkach ziemnych oraz w brokułach, drożdżach, otrębach pszennych, pestkach słonecznika,

B6 pirydoksycyna

Występuje w drożdżach, wątrobie, mięsie, rybach, jajkach, mleku, kiełkach pszenicy.

B7 biotyna lub witamina H

Występuje w: żółtkach jaj, wątrobie,mleku, serze, otrębach, drożdżach, rybach (łososiu, sardynkach, oleju rzepakowym i słonecznikowym, owocach – bananach, melonach, grejpfrutach, arbuzach, winogronach i brzoskwiniach

B9 kwas foliowy

Występowanie: szpinak, brokuły, sałata, jajach, wątrobie wołowej, w drożdżach, fasoli, grochu, pomidorach, pomarańczach, brukselce, szparagi,

B12

Występowanie: Ryby (szczupak, śledź, pstąg, makrela, łosoś, mintaj, dorsz, morszczuk), jajka, wątroba, pierś kurczaka, mięso wieprzowe, drożdże, grzyby

D

Występowanie: tran, ryby, masło, wątroba, żółtko jajka, śmietana, mleko,

K

Występowanie: Wątroba, kapusta, kalafior, szpinak, sałata, ziemniaki, pomidory, jajka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*